Å delta på messer er en god måte å pleie eksisterende kunder på. Og i tillegg møter du potensielle nye kunder og kan presentere bedriftens nyheter. Hvis du skal lykkes med deltagelse på en messe, må du planlegge alt nøye. På messene møter du dine konkurrenter, og da gjelder det å ha et godt og gjennomtenkt konsept som er konkurransedyktig.

 - Selve utformingen av grafikken som skal presentere bedriften bør være enkel med et lett forståelig budskap, gjerne kombinert med bra bilder. Og for å lykkes med denne delen av presentasjonen er det lurt å få profesjonell hjelp til dette. Det er der vi i Luculentus kommer inn!

Vi hjelper deg å velge riktig utstyr. Det er ingen grunn til å brenne av titusener uten grunn. Det anbefales ikke å velge minste størrelse på stand, da dette gjør profilering og det å møte kunder vanskelig å få til på en tilfredstillende måte. Men med gode råd om utstyr og hvordan bygge en stand kan du kanskje få råd til en litt større plass!

Når vi sammen har definert målet med deltakelse på messen ser vi på hva som skal til for å få "den røde tråden" i messedeltakelsen, - hvordan skal standen se ut, hvem som skal stå der, grafisk profil og valg av messemateriale osv.

Det er essensielt å vekke oppmerksomhet. Her må vi våge å være kreative og ikke være redd for å fremstå annerledes. Planlegging av aktiviteter i løpet av messedagene på bakgrunn av "den røde tråden" og bedriftsprofilen er viktig, og aktivitetene som messen legger opp til bør koordineres med det som foregår på din stand.

Utstillere som har gjort en god jobb med invitasjoner før messen, får et merkbart bedre resultat av messen, enn de som ikke forbereder sine kunderelasjoner up-front. Et helhetlig konsept kan vise seg bryet verdt. En forseggjort, annerledes og oppsiktsvekkende invitasjon til nye og gamle kunder øker muligheten for de gode kundesamtalene under messa.

Kontakt oss for en kreativ prat!